Apple USB-C till USB-C-kabel - 2 meter

Apple USB-C till USB-C-kabel - 2 meter

109 kr

Tilføj til kurv

Tänk dig att behöva säga "Paramount Plus with Showtime" om och om igen utan att bli förvånad. Paramount har tydligt insett det absurda i den situationen och har därför beslutat att döpa om sin dyraste streamingnivå till den enklare "Paramount Plus Premium". Det är marknadsföring som säkerligen inte kommer att vinna några kreativa namngivningspriser, men den fungerar bättre än den tidigare förvånande versionen.

Ändringen innebär dock ingen skillnad i innehåll eller pris. Prenumerationen kommer fortfarande att kosta 12,99 dollar per månad eller 119,99 dollar per år, och du får fortfarande tillgång till Showtimes katalog och originalserier – bara utan det ikoniska kabel-TV-märket i titeln. Enligt Paramount beror ändringen på att de redan har introducerat Showtime-innehåll i de lägre prenumerationsnivåerna, så premiumnivån återspeglar nu ett bredare och mer varierat innehållspaket.

Det är tydligt att Paramount har hämtat inspiration från sina konkurrenter. Nyligen beslutade Warner Bros. Discovery – efter en varumärkesresa lika komplicerad som Mettes minkhistorier – att skrota det ansträngda namnet "Max" och återgå till namnet HBO Max. HBO-varumärket var helt enkelt för starkt för att gömmas undan. Läs om detta namnbytes-fuzz på The Verge .

Samtidigt är det intressant att se Paramount tona ner sin koppling till Showtime, eftersom den senare faktiskt bidrog till att definiera kabel-TV under dess storhetstid, innan streamingtjänsterna tog över världen. Integrationen av Showtime har inte heller varit utan kostnader: När Paramount då tillkännagav sammanslagningen med Showtime ledde det till både uppsägningar och inställda serier – en process som snabbt följdes av prisökningar på streamingplattformen.

Huruvida ”Premium” är ett mer elegant namn kommer att avslöjas under de kommande månaderna, men en sak är klar: Kabel-TV:s guldålder med Showtime och HBO i framkant av kvalitetsserier håller sakta men säkert på att bli en kvarleva från det förflutna i streamingens nya världsordning. Kan detta vara början på Showtime-varumärkets slutgiltiga utfasning? Så länge vi inte behöver hantera fler namnkonventioner som ”Paramount Plus med Showtime” är vi nöjda. Läs mer om streamingkriget på WeLoveApple.dk .