Apple AirTag - 4 st

Apple AirTag - 4 st

1 088 kr

Tilføj til kurv

Vad betyder tillbakadragandet av (PRODUCT)RED för Apples färgstrategi?

Under de senaste åren har Apple minskat användningen av (PRODUCT)RED-färgen anmärkningsvärt. Traditionellt sett var (PRODUCT)RED en del av Apples iPhone-sortiment, ett färgval som lockade entusiaster och medvetna konsumenter som gläds åt bidragen till den globala kampen mot hiv/aids. Men nu, i slutet av 2024, ser vi en betydande förändring i Apples färgstrategi.

Fokus på New Nordic Colors

Fokus har nu flyttats mot djupare och lite mörkare toner, som man ser i Apples nuvarande portfölj. I nyare och kommande iPhone-modeller har Apple experimenterat med gröna, himmelsblåa och pastellfärger som har en mer tidlös tilltalande.

För en djupare översikt över de aktuella och kommande trenderna i Apples produktlinje kan du läsa mer påWeloveapple.dk .

(PRODUCT)RED:s historiska inflytande

Apple inledde sitt samarbete med (RED) 2006, vilket gör denna produktkategori till en central del av Apples sociala ansvar. Detta har genererat miljoner i stöd till välgörenhetsprojekt, men det verkar vara dags att omvärdera avsikten bakom dessa kampanjer i förhållande till deras nuvarande marknadsstrategi.

Läs mer om (PRODUCT)REDs historia och inflytande på MacRumors .

Från bara rött till kreativ mångfald

Denna förändrade pristrend kan också ses som en del av att möta den mer krävande användarbasen som vill ha individualitet och en personlig touch. Med ökat fokus på att erbjuda färger som kan lägga till en modekomponent till tekniken, har Apple insett att en stark närvaro på marknaden innebär att diversifiera produktens färgpalett.

Tekniska framsteg kräver nya färger

Med den tekniska utvecklingen ser vi också att optimering av skärmar och kameror spelar in när man väljer färger som inte bara är estetiskt tilltalande, utan också fungerar harmoniskt med de vassa skärmpanelerna. Detta innebär mindre fokus på fristående färger som (PRODUCT)RED och mer på hur olika nyanser kan kombineras med enhetens design.

Den hållbara vinkeln

En annan viktig faktor för Apples förändring kan också ses genom deras växande engagemang för hållbarhet och mindre miljöpåverkan. Färger kan spela en roll i produktionsmetoder, och med nya restriktioner och framsteg inom hållbar produktion är det möjligt att denna förändring mot andra färger än rött också speglar Apples ambition att minimera sitt fotavtryck. Läs om Apples initiativ inom miljön här .

För att hitta all den senaste informationen om Apples produkter och färger kan du alltid besöka We❤️Apple .