Apple - USB-C till Lightning 2m

Apple - USB-C till Lightning 2m

161 kr

Tilføj til kurv
iPadOS 17.7.7-uppdateringen stoppad av Apple

Apple drar tillbaka problematisk iPad-uppdatering

Apple har nu officiellt slutat signera den senaste iPadOS 17.7.7-uppdateringen efter att flera användare rapporterat allvarliga problem med appinloggning. Det här innebär att ägare av äldre iPads som tidigare såg uppdateringen tillgänglig inte längre kan installera den.

Oförklarliga inloggningsproblem för appar drabbar användarna hårt

Efter lanseringen av iPadOS 17.7.7 började många användare snabbt uppleva frustrerande problem med olika appar. Rapporter på MacRumors forum och Reddit pekar på en gemensam utmaning: efter uppdateringen ser appar ut som om de har installerats för första gången varje gång de öppnas. Användare upplever ständig utloggning, vilket skapar stor frustration.

Användarrecensioner ger en tydlig bild

En MacRumors-användare, mrsmith1 , beskriver upplevelsen så här:

"Jag har en iPad av sjätte generationen. Efter den senaste uppdateringen 17.7.7 har jag problem med vissa appar, men inte alla. Wikipedia, Duck Duck Go, Letterboxd och fler är alla berörda. Varje gång jag öppnar den känns det som första gången och jag måste logga in eller gå igenom appens introduktion igen. Jag har ingen aning om vad jag ska göra."

Reddit-användaren National_Case748 beskriver också liknande problem i detalj:

"Sedan jag uppdaterade min iPad till iPadOS 17.7.7 (version 21H433) loggar appar som YouTube och X ut mig varje gång jag stänger dem. Problemet fanns inte före uppdateringen. Jag har redan provat följande utan framgång:"
  • Se till att skärmtid och begränsningar är inaktiverade
  • Kontrollerad för profiler och MDM-konfigurationer
  • Bekräftade Safari-cookies och lösenordslagring
  • Utförde återställning av alla inställningar
  • Även återställda fabriksinställningar utan att använda säkerhetskopia
Ingen av dessa åtgärder löste problemet. Alla appar beter sig fortfarande som nya installationer varje gång jag öppnar dem."

Dessa iPad-modeller är berörda

Problemen verkar särskilt drabba äldre enheter som inte stöder nyare iPadOS-versioner. De inblandade modellerna inkluderar: sjätte generationens iPad , 10,5-tums iPad Pro och andra generationens 12,9-tums iPad Pro.

Apple agerar snabbt – med okänd lösning på gång

Apple har ännu inte officiellt kommenterat problemet offentligt, men allt tyder på att företaget arbetar snabbt för att få en ny lösning på plats. Genom att sluta signera version 17.7.7 säkerställer Apple att så få användare som möjligt har chansen att installera den felaktiga uppdateringen.

Uppdatering på. 16 maj kl. 13.35 : Apple har nu helt tagit bort iPadOS 17.7.7, och därmed kommer uppdateringen inte längre att vara tillgänglig under Programuppdateringar.

Vad kan berörda användare göra nu?

Om du äger en av de drabbade iPadarna och upplever ständiga utloggningar från appar, måste du tyvärr vänta på Apples lösning. Det rekommenderas att du regelbundet söker efter nya uppdateringar under Inställningar, eller håller dig uppdaterad via betrodda tekniknyhetskällor som We❤️Apple .


Vill du läsa fler uppdateringar och nyheter om Apple? På We❤️Apple håller vi dig alltid uppdaterad om de senaste Apple-nyheterna på ett och samma ställe.

Om du vill hitta fler spännande artiklar relaterade till iPad och Apple i allmänhet kan du besöka vår söksida här: Sök We❤️Apple .